Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Podłączenie świateł dziennych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Podłączenie świateł dziennych

    Panowie, a po co robić najazd:
    Załóżcie partię polityczną.
    I rozwalcie burdel od środka, będziecie mieli immunitet. :szeroki_usmiech

  • #2
    Podłączenie świateł dziennych

    Mam oktawie 1 1.9 tdi.Kupiłem światła do jazdy dziennej z automatem. Są tam trzy kable - czarny- minus , czerwony - Plus , żółty - do reflektora. Z tego co wiem czerwony trzeba podłączyć pod zapłon , żeby światła się załączały w momencie rozruchu silnika. Tylko gdzie podłączyć ten czerwony , czy jest takie miejsce pod maską .Proszę o poradę.

    Komentarz


    • #3
      Podobny problem już gdzieś na forum był rozwiązywany. Czarny dajesz np. na (-) aku, żółty - na światła mijania, a czerwony w miejsce, gdzie przy zapłonie idzie napięcie3, np. podłączasz do alternatora (chyba niebieski kabelek). Można też podłączyć do któregoś z bezpieczników skrzynki w komorze silnika, ale nie pamiętam do którego... Lub podłączasz go pod stacyjkę.
      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
      MOJA FURKA

      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

      Komentarz


      • #4
        Ok.dzięki będe szukał, jeżeli sa takie bezpieczniki na komorze silnika.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Eidos71
          żółty - na światła mijania
          Nie na mijania tylko na pozycję bo światła dzienne nie mogą palić się z pozycją :idea:

          A plus najprościej będzie ci znaleźć miernikiem
          Daniel

          Komentarz


          • #6
            Re: Podłączenie świateł dziennych

            Zamieszczone przez Gregory98
            Mam oktawie 1 1.9 tdi.Kupiłem światła do jazdy dziennej z automatem. Są tam trzy kable - czarny- minus , czerwony - Plus , żółty - do reflektora. Z tego co wiem czerwony trzeba podłączyć pod zapłon , żeby światła się załączały w momencie rozruchu silnika. Tylko gdzie podłączyć ten czerwony , czy jest takie miejsce pod maską .Proszę o poradę.
            Standardowo automat działa tak, że czerwony i czarny podlaczasz bezposrednio do akumulatora, ja podlaczalem na śrubki zaciskające klemy. Czerwony oczywiscie do +. Automat kontroluje stany na zaciskach akumulatora, tzn jego napięcie. Przy rozruchu jest duzy spadek, wtedy powinien załączyć światła. Zółty dostarcza sygnał włączenia reflektorów, zgodnie z przepisami juz na pozycyjnych dzienne nie mogą się świecić. Tak więc jak kolega pisał doprowadza się go do lampy pozycyjnej.
            Sa bardziej prymitywne automaty, ktore musza miec zasilanie z zapłonu wtedy rzeczywiscie musisz odszukac w skrzynce bezpieczników.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez adym
              Przy rozruchu jest duzy spadek, wtedy powinien załączyć światła.
              A jak zareaguje jak wyłączysz silnik?Automat załącza światła jak wzrośnie napięcie na akumulatorze.
              Skoda Superb II Ambition
              2.0 TDI CR 170 KM

              https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Krzycho-63
                Automat załącza światła jak wzrośnie napięcie na akumulatorze.
                dokładnie tak to wygląda automat załączy się jak napięcie przekroczy 13V
                Daniel

                Komentarz


                • #9
                  Nie wiem do końca co inicjuje załączenie czy spadek napięcia podczas rozruchu czy jego wzrost od momentu uruchomienia silnika gdy pracuje już alternator. Prawdopodobnie macie racje, to drugie, ono tez będzie wykorzystywane do wyłączenia świateł. Napięcie sprawnego akumulatora podczas postoju, bez obciążenia wynosi ok 12.5V. W trakcie pracy silnika /alternatora/ napięcie wzrasta do ok. 14.5V.

                  Komentarz


                  • #10
                    Panowie, wystarczy 1 przekaźnik i da się go podłączyć tak, żeby światła dzienne świeciły po spełnieniu 2 następujących warunków:

                    1. Przełącznik w poz. 0
                    2. Zapłon włączony

                    Żadnych czarów nie trzeba.
                    Schemat mogę wrzucić później.

                    Cewkę podpinamy:
                    styk 1 - masa, styk 2 - pin 9 w przełączniku świateł.
                    Dzienne podpinamy do masy i do styku stycznika, drugi styk przekaźnika do +12V po stacyjce w skrzynce bezpieczników

                    i to wszsytko.
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X